Londji® - Kieszonkowa Gra Kooperacyjna Save The Cat - Uratuj Kotka | Londji®
Podoba Ci się ten produkt?
Ta gra to przykład ponadczasowej zabawy, która się podoba niezależnie czy ma się lat 3 czy 103!
Kieszonkowa wersja świetnej gry dla całej rodziny. Głównym założeniem jest przede wszystkim współpraca pomiędzy wszystkimi zawodnikami.
Zabawa polega na uczeniu się o liczbach i ich wartości, należy dyskutować, aby uzgodninić najlepszą strategię. Gra pomaga radzić sobie z napięciem.
♡ ♡ ♡
Zabawki marki Londji są ekologiczne, używane są barwniki pochodzenia roślinnego i opakowania, wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.Każda zabawka Londji posiada certyfikat EC, gwarantujący, że zabawka została wykonana zgodnie z europejską normą EN71.
Wszystkie zabawki Londji przeszły rygorystyczne testy bezpieczeństwa przeprowadzane przez niezależne laboratoria zatwierdzone przez Unię Europejską.
URATUJ KOTKA - GRA KOOPERACYJNA - wyjaśnienie gryGra, w której wspólnie gracze pomagają jednemu strażakowi ugasić pożar, aby uratować kotka uwięzionego na dachu.Podczas gry uczestnik uczy się o liczbach i ich wartości, wywoływana jest debata w celu uzgodnienia najlepszej strategii.Liczba graczy: od 2 do 8Wiek gracza: od 4 do 8 latCzas trwania każdej gry: 15 minutW ZESTAWIE- 1 plansza do złożenia - dom- 1 figurka strażaka- 1 figurka kotka- 9 żetonów z pożarami: 4 duże i 5 małych- 12 żetonów z wiaderkami wody- 1 kostka do gry z obrazkami
CEL GRYPomóż odważnemu strażakowi ugasić wszystkie pożary w domu aby uratować uwięzionego kotka z dachu i zanieść go do wozu strażackiego.ZANIM ZACZNIESZ GRĘ:Przygotuj planszę do gry – ułóż czteropiętrowy budynek z dachem.Umieść kotka na dachu, a strażaka w wozie strażackim.Gracze wspólnie na początku gry ustalają położenie 3 pierwszych pożarów (1 dużego i 2 małych), umieszczając żetony pożarów na polach zaznaczonych na czerwono (na planszy domku)Obok domku ułóż pozostałe żetony ognia w jednym stosie i na drugim stosie żetony z wiadrami z wodą.
GRARozpoczyna grę np. najmłodszy gracz lub jeśli już były wcześniej rundy gry, zaczyna osoba, która poprzednio przegrałaW czasie gry, przed rzutem kostką, jeśli gracz ma już jedno lub więcej wiader wody, to może ich użyć do ugaszenia jednego ognia na turę. Następnie gracz rzuca kostką i postępuje zgodnie z ilustracją na kostce na ilustracji:Jeśli na kostce wypadnie:- Strażak i wiadro: gracz decyduje, jaką akcję chce wykonać - albo przesuwa strażaka o jedno pole do przodu lub bierz wiadro wody ze stosu aby użyć go do zgaszenia pożaru w swojej następnej turze.- Strażak x2: gracz przesuwa figurkę strażaka maksymalnie o dwa pola do przodu. Jeśli nie ma możliwości ruszenia się o dwa pola to rusza się o jedno.- Strażak x3: gracz przesuwa figurkę strażaka maksymalnie o trzy pola do przodu. Jeśli nie ma możliwości ruszenia się o dwa pola to rusza się o jedno lub o dwa.- Mały pożar: gracz umieszcza żeton małego pożaru na planszy budynku w wyznaczonych do tego miejscach. Jeśli na stosie nie ma już małych pożarów, można użyć dużego.- Duży pożar: gracz umieszcza duży żeton dużego pożaru na budynku w wyznaczonych do tego miejscach. Jeśli na stosie nie ma już dużych pożarów zamiast tego można użyć dwóch małych.- Wiadro x2: gracz bierze dwa wiadra wody ze stosu i zachowuje je do następnego swojego ruchu. Jeśli nie ma już żadnych żetonów wiader, mija kolejka
ZASADYPoruszanie się po planszy:- Strażak nie może przenieść się na wyższe piętro, dopóki wszystkie pożary na aktualnym poziomie nie zostały ugaszoneUkładanie pożarów na planszy:- Pożary można umieszczać tylko na określonych polach zaznaczonych na planszy (są to czerwone plamki z symbolem ognia i liczbą od 1 do 9).- Na planszy można umieszczać jeden pożar w jednym miejscu (mały pożar lub duży)- Gracze powinni omówić się, porozumieć co do miejsca do ułożenia pożarówGASZENIE POŻARÓW:- Duże pożary wymagają dwóch wiader wody, aby je ugasić. Małe pożary potrzebują tylko jednego wiadra- Użyte wiadra i ugaszony pożar są umieszczane z powrotem na właściwy stos obok planszy.- Każdy gracz może ugasić tylko jeden pożar na rundę i musi to zrobić nim rzuci kostką; jeśli gracz zapomni użyć wody nim rzuci kostką, musi poczekać na następną rundę. Ogień można zgasić tylko na tym piętrze, na którym znajduje się strażak- Gracze nie mogą dzielić się wodą z innymi graczami.
RATOWANIE KOTKA:- Kiedy strażak dotrze do miejsca numer 12 na planszy, może podnieść kota (figurka strażaka jest umieszczana na górze kota) i tura gracza się kończy. Następny gracz rozpoczyna zejście. Strażaka z uratowanym kotkiem- Aby dostać się do wozu strażackiego, należy ugasić wszystkie pożary na parterze.
KONIEC GRYWygrywacie grę, jeśli strażakowi uda się wrócić do wozu strażackiego z kotkiem.Przegrywacie, jeśli na planszy będzie jednocześnie 9 aktywnych pożarów.
Save the Cat to gra, która ...- Ćwiczy naukę liczb i ich wartości- Generuje dyskusje w celu zdefiniowania strategii, które pomagają osiągnąć cele- Pomaga kontrolować napięcie i stres